Teamleider bedrijfsvoering

Zijn samenwerken, inspireren en verbinden jouw tweede natuur en ben jij ervan overtuigd dat je de bedrijfsvoering van Stichting Opkikker tot een hoger niveau kunt tillen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zijn per direct op zoek naar een teamleider bedrijfsvoering. Naar een teamleider die zijn team goed weet te managen en mogelijkheden ziet tot verbetering en efficiency. Ben je geïnteresseerd? Lees dan hier de gehele vacature en neem contact met ons op!

Wie en wat is Stichting Opkikker?

Wij helpen met man en macht, met vrijwilligers en enthousiastelingen, met donateurs en sponsors om gezinnen met een ziek kind een positieve boost te geven. Vandaag, morgen en volgend jaar. Zo bouwen wij aan een langdurige keten van kracht. Dat doen wij al 23 jaar en inmiddels voor duizenden gezinnen per jaar, met veel persoonlijke aandacht.
Want tegenover iedere persoon die aandacht krijgt, staat bij ons iemand die belangeloos aandacht geeft.
Samen maken we het verschil in de levens die extra kracht en energie nodig hebben.
Er bestaat geen groter geluk dan iemand anders gelukkig maken.

Stichting Opkikker werkt landelijk vanuit het secretariaat in Almere, met in totaal 16 medewerkers. Landelijk zijn circa 250 vrijwilligers actief die worden ingezet tijdens Super Opkikkerdagen, sponsor- en donatie-evenementen en andere activiteiten die het mogelijk maken om gezinnen met een ziek kind een positieve boost te geven.

Wat ga je doen?

Als teamleider bedrijfsvoering geef je leiding aan het stafbureau van de stichting. Hieronder vallen de ondersteunende medewerkers die werkzaam zijn binnen financiën, ICT-/databasebeheer, facilitaire kantoorzaken en stagebeheer. Op dit moment bestaat de staf uit 4 medewerkers.
Het doel is om de bedrijfsvoering van het secretariaat van de Opkikker optimaal te ondersteunen door het initiëren, beheren en bewaken van processen en systemen, naast het managen van personeel, om hiermee continuïteit, efficiency en risicobeheersing van de organisatie te realiseren.

In de praktijk omvat dit onder meer de volgende werkzaamheden:

  • Leidinggeven en controle:
    Aansturen van medewerkers stafbureau; accorderen facturen en rekeningen; beheren en controleren van bankzaken en contracten; laten plaatsvinden accountantscontrole; volgen en opvolgen van relevante wet- en regelgeving
  • Administratie en kantoor:
    Beheren van administratieve zaken en werkprocedures; beheren en (laten) implementeren van (ICT-)systemen, inrichting en aankoop van apparatuur
  • Beleid en plannen:
    Opstellen, uitvoeren en monitoren van personeels-, vrijwilligers- en stagebeleid; meeschrijven en uitwerken van overig beleid, begrotingen en werkplannen; bewaken kwaliteit(systeem) en organisatie van Opkikkerdagen; klachtenafhandeling
  • Rapportages:
    Verzamelen informatie en opstellen rapportages, evaluaties, analyses en jaarverslag; aanleveren relevante informatie en rapportages aan (gelieerde) instanties
  • Overleg:
    Overleg met directie, teamleiders en medewerkers; overleg met stagiar(e)s, Klankbordgroep en projectgroepen; verslaglegging en opvolgen van acties
  • HRM:
    Bijhouden personeelsdossiers en -administraties; functionerings- en beoordelingsgesprekken; advies en ondersteuning bij personeelsaanname; regelen van medewerkerstrainingen; vertrouwenspersoon voor medewerkers, vrijwilligers en stagiair(e)s
  • Overige werkzaamheden:
    Aanwezigheid en deelname aan Opkikkerdagen, Beleefdagen, vrijwilligersdagen


Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een teamleider met kennis en ervaring op het gebied van bedrijfsvoering, bij voorkeur in de goede-doelenwereld.
Je weet je knowhow en expertise in te zetten voor de stichting en ziet snel mogelijkheden tot verbetering en efficiency. Samenwerken, inspireren en verbinden zijn je tweede natuur, je geeft mensen ruimte en weet hun kennis en competenties goed te benutten.
Je bent financieel kundig, analytisch, resultaat- en doelgericht, je werkt proces- en planmatig en bent transparant in je communicatie.
Je hebt een hbo werk- en denkniveau, 3 tot 5 jaar ervaring met bedrijfsvoering, 2 tot 3 jaar leiding gegeven en in staat je verder te ontwikkelen tot een all round manager.

Wat bieden wij jou?

  • Een uitdagende functie binnen een organisatie die steeds in beweging is en zich goed moet verhouden tot de wereld om haar heen;
  • Een contract tot 1 juni 2019 met de mogelijkheid tot verlenging bij wederzijdse tevredenheid;
  • Een salaris van maximaal €3.793 bruto per maand (op fulltime basis van 40 uur, functieschaal 7, salaristabel 1 januari 2018)

Wil je reageren?

Stuur je motivatie en CV uiterlijk maandag 24 september aan Ruud Sliphorst, directeur van Stichting Opkikker, ruudsliphorst@opkikker.nl. Bij hem kun je ook meer informatie over de functie krijgen, via telefoonnummer 06 5437 5737‬.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.