Word jij onze projectmanager fondsenwerving?

Hoe tof is het als er door jouw inspanning tienduizenden mobieltjes worden ingezameld, duizenden taarten worden gebakken of honderden bezoekers een staande ovatie geven aan één van onze Little Big Speakers? Jij kunt de persoon worden die dit mogelijk maakt! Er is namelijk een plek vrijgekomen bij ons op kantoor voor een nieuwe projectmanager die onze fondsenwervende projecten tot een succes brengt. We begrijpen dat deze functie de nodige toelichting vereist en daarom zijn we in gesprek gegaan met Monara, de huidige projectmanager van Stichting Opkikker! Zij weet als geen ander wat de functie inhoudt en welke eigenschappen je hiervoor nodig hebt!

 

Hoe zou jij jouw functie omschrijven?

Als projectmanager fondsenwerving ben je eigenlijk een spin in het web die diverse fondsenwervende projecten tot in de puntjes regelt. Natuurlijk doe je deze projecten niet alleen, maar als projectmanager ben jij wel degene die verantwoordelijk is en doe jij er alles aan om deze projecten tot een succes te brengen! Het leuke hiervan is dat je werkzaamheden echt super divers zijn. De ene dag was ik bezig met conceptontwikkeling en denk je op strategisch niveau na over het doel, de doelgroep en welke middelenmix nu écht aansluit. De andere dag was ik volledig operationeel bezig om te zorgen dat de vrijwilligers alle spulletjes in huis hebben voor hun actie. Je schakelt continu tussen denken en doen, héérlijk!

Kun je voorbeelden noemen van projecten waar jij verantwoordelijk voor was?

De Koffie Morning, Little Big Speakers, diverse collecteweken en de mobieltjesactie.  

Wat vond jij het allerleukst aan jouw baan? 

Dat ik alle vrijheid kreeg om een goed idee tot uitvoer te brengen! Dus als ik ervan overtuigd was dat we een mooie opbrengst konden realiseren met plan X en ik dit plan goed uitgewerkt had, kreeg ik de volledige vrijheid om dit ook echt uit te voeren. Sterker nog: liever vandaag dan morgen! En niet onbelangrijk: dat het hele kantoor ook oprecht mee helpt om de zorgen dat het idee daadwerkelijk gaat vliegen. Ze gaan er echt met zijn allen voor en dat is heel bijzonder!

Wat vond jij het meest uitdagende aan de functie?

We werken hier op kantoor natuurlijk allemaal met één doel: zoveel mogelijk gezinnen met een ziek kind de kracht van een Opkikkerdag laten ervaren. Er is een directe link tussen de resultaten van de projecten en de ontwikkeling(en) die de stichting kan doormaken. Het is dus heel belangrijk dat je in deze functie goed het overzicht houdt en durft in te grijpen! Vallen de resultaten van het project tegen? Dan moet je dat goed kunnen incasseren en analyseren. Dit zijn weer leerpunten die je moet kunnen omzetten naar nieuwe kansen in een volgend project!

Wat zijn volgens jou competenties die je bij deze functie goed kunt gebruiken?

Je moet een goed analytisch vermogen hebben en je echt kunnen verplaatsen in de doelgroep. Enerzijds lekker creatief kunnen zijn, maar anderzijds wel altijd commercieel blijven denken. Maar wat misschien wel het belangrijkste is: strategisch denkvermogen. Het is belangrijk dat je hoofd- van bijzaken kunt onderscheiden en je altijd ‘the bigger picture’ blijft zien. Zeker als je zo enthousiast en gepassioneerd bezig bent met een project!

Kun je een moment noemen dat je niet snel meer zult vergeten?

Dat zijn er eigenlijk twee. Toen we op een warme zomerdag besloten om met een clubje van kantoor te gaan barbecueën op het strand hier om de hoek. Niets verplicht, lekker spontaan en iedereen die wat meeneemt. Een ander moment dat me altijd bij zal blijven, is de staande ovatie die Ramon, een van onze Little Big Speakers, kreeg bij zijn eerste presentatie voor een groot reclamebureau in Zandvoort. De twinkeling in zijn ogen en zijn vermoeide maar voldane koppie gaven mij echt kippenvel. Dat ik een rol heb mogen spelen op meerdere van dit soort momenten zal ik nooit meer vergeten.

Wat vond jij van de werkomgeving en werksfeer bij Stichting Opkikker?

Ik heb tot nu toe nog geen bedrijf meegemaakt waar mijn collega’s zó gedreven zijn. Zowel op kantoor of tijdens de evenementen staan ze echt met de volle 100% klaar voor onze doelgroep. Dit zorgt voor een hele positieve sfeer op kantoor. Met elkaar ben je echt een team! Er is veel ruimte voor persoonlijk contact en de balans tussen werk en privé, waar tegenwoordig veel om te doen is, is hier heel erg fijn.

Heb je naar aanleiding van dit interview nog vragen over de functie? Stel deze gerust via onze Facebook chat. We zullen je vragen hier zo spoedig mogelijk beantwoorden!  Ook kun je bellen naar 036-5386660 en vragen naar Adinda of een e-mail sturen naar adindavanderzon@opkikker.nl

Ben jij enthousiast geworden van deze functie en zie jij jouzelf dit 40 uur per week doen? Mail je motivatiebrief en CV naar adindavanderzon@opkikker.nl voor 15 februari!

We zijn op zoek naar een medewerker met een afgeronde commerciële HBO (bachelor) met kennis van projectmanagement. Het betreft een fulltime functie, voor een periode van één jaar met uitzicht op vast dienstverband. Wij vergoeden een maximale reisafstand van 30 km voor een enkele reis. De kandidaat komt bij voorkeur uit de regio Almere. Van de kandidaten wordt verwacht dat zij naast hun betaalde werk voor de stichting ook bereid zijn om zich, daar waar nodig, vrijwillig in te zetten. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.