In gesprek met Gilian

Hoe tof is het als er door jouw inspanning een succesvolle kerstactie bij een televisieomroep wordt neergezet, duizenden statiegeldflesjes en -blikjes worden ingezameld tijdens onze Ambassadeursdagen of een Opkikker ambassadeur op het podium vol trots vertelt over Stichting Opkikker? Jij kunt de persoon worden die dit mogelijk maakt! Er is namelijk een plek vrijgekomen bij ons op kantoor voor een nieuwe actie coördinator die onze binnenkomende acties tot een succes brengt. We begrijpen dat deze functie de nodige toelichting vereist en daarom zijn we in gesprek gegaan met Gilian, de huidige medewerker binnenkomende projecten van Stichting Opkikker! Hij weet als geen ander wat de functie inhoudt en welke eigenschappen je hiervoor nodig hebt!

Kom meer te weten over de functie medewerker binnenkomende projecten!

 

Hoe zou jij jouw functie omschrijven?

Actie, actie en nog eens actie! Als medewerker binnenkomende projecten vliegen de acties je om de oren, haha. Binnen deze functie maak je kennis met een hoop toffe mensen die graag in actie komen. Aan jou de taak om dit samen met hen te realiseren en deze acties tot een zo groot mogelijk succes te brengen. Dit betekent dat je echt van A tot Z betrokken bent, soms zelfs van het bedenken van een actie tot het verzorgen van de cheque overhandiging! Je bent binnen Stichting Opkikker echt dé contactpersoon voor deze actievoerders en de persoon waar zij terecht kunnen voor al hun vragen. Je zorgt dat het ze aan niets ontbreekt qua informatie of bijvoorbeeld het opsturen van materialen van de actie. Maar intern komt er natuurlijk nog meer mee kijken, zoals de administratie van alle informatie rondom de actie en de financiële afhandeling. En niet te vergeten het actief zoeken naar mogelijkheden om ervoor te zorgen dat binnenkomende acties blijven groeien!

 

Kun je voorbeelden noemen van projecten waar jij verantwoordelijk voor was?

Poeh! Ik was verantwoordelijk voor alle acties die voor de stichting georganiseerd worden. Deze acties kunnen variëren van het verkopen van zelfgemaakte armbandjes tot sponsorlopen op scholen of bedrijfsfeesten. Maar er komen ook regelmatig echt ludieke en creatieve acties voorbij. Zo werd ik vorig jaar door een ambulancebroeder gebeld met een uniek idee voor een actie: een marathon lopen met een brancard, oftewel een Brandcarathon. Hoe gaaf is dat?! Ik hielp hen bij het bedenken hoe ze hier sponsoren voor konden werven, dacht mee over de aankleding van het evenement en hielp mee in het creëren van awareness voor hun Brandcarathon. Samen werkten we toe naar deze mooie actie en was ik voor de actievoerder het aanspreekpunt namens Stichting Opkikker.

Denk je dat deze functie jou op het lijf geschreven is? Bekijk dan de vacature en solliciteer direct!

Wat vond jij het allerleukst aan jouw baan?  

Wat is nu leuker als samenwerken met enthousiaste organisatoren die zich met hart en ziel inzetten voor Stichting Opkikker? Hun bevlogenheid is besmettelijk en zorgt er echt voor dat je dag in dag uit energie krijgt van je werk! Maar eerlijk is eerlijk, ook mijn collega’s hebben er echt voor gezorgd dat ik een hele leuke tijd heb gehad bij Stichting Opkikker en ik iedere dag met plezier naar mijn werk ging!

 

Wat vond jij het meest uitdagende aan de functie?

Elke actie die georganiseerd wordt is anders en om die reden hebben alle actievoerders dus ook andere ondersteuning nodig vanuit Stichting Opkikker. Het is een uitdaging om iedere actievoerder op een zo goed mogelijke manier te helpen en te faciliteren en het is ook echt een feestje als het aan het einde weer gelukt is en we samen een succesvol project hebben neergezet!

 

Wat zijn volgens jou competenties die je bij deze functie goed kunt gebruiken?

Binnen deze functie is het belangrijk dat je organisatorisch goed onderlegt bent en je snel kunt schakelen. Het kan natuurlijk zijn dat er in een korte periode ineens veel acties plaatsvinden of dat er op het laatste moment toch iets gewijzigd wordt. En daarnaast zal het je enorm helpen als je een persoon bent die goed kan luisteren, zodat je de behoefte vanuit de actievoerders goed aanvoelt, en dat je creatief bent!

 

Kun je een moment noemen dat je niet snel meer zult vergeten?

Er komen eigenlijk meteen twee momenten in mij op, mag dat ook? Eén van mijn eerste Opkikkerherinneringen is er één die ik nooit meer zal vergeten. Tijdens mijn eerste Opkikkerdag mocht ik een gezin begeleiden. Bij de ontmoeting aan het begin van de dag, was het duidelijk dat er wat verlegenheid was. Na een ochtend vol leuke activiteiten was alle spanning weg en konden we na de lekkere lunch door naar de Brandweer. Hier gebeurde het ‘onmogelijke’: de zoon van het gezin gooide zijn krukken aan de kant en klom zo vijf tredes de ladder op om de knuffel uit de boom te redden. Hij was zijn ziekte létterlijk vergeten.

 

Daarnaast een moment die meer te maken heeft met mijn functie, namelijk de grootste actie die ik heb mogen begeleiden in de tijd dat ik hier werkte. Omroep Gelderland nam contact met mij op dat zij een grootschalige actie op wilde zetten in de decemberperiode. Samen bedachten we een toffe actie, waarbij heel Gelderland werd opgeroepen om statiegeldblikjes- en flesjes in te zamelen en bij hen in te leveren. Deze actie was zó leuk om te doen! Van het bedenken en de voorbereidingen met alle televisieopnames tot aan de grote actieweek met aan het einde de grote finaleshow! Met deze actie hebben zij niet alleen een enorm bedrag voor ons opgehaald maar ook héél veel publiciteit gegeven aan Stichting Opkikker.

 

Wat vond jij van de werkomgeving en werksfeer bij Stichting Opkikker?

Een dynamische werkplek, waar om je heen continu wel iets gebeurd. Iedere week is er wel een evenement of actie waarvoor mensen druk bezig zijn met de voorbereidingen. Ik vond het zelf ook heel leuk om te helpen tijdens de Opkikkerdagen, waar ik direct mee werkte aan onze doelstellingen en in het echt kon ervaren waarom wij ons werk doen en wat onze impact is! Niet voor niets doe ik inmiddels al 4,5 jaar vrijwilligerswerk tijdens deze (steeds weer) bijzondere Opkikkerdagen!

En op kantoor kan ik het waarderen dat veel collega’s in zijn voor een goede grap én natuurlijk voor de lekkere lunch op vrijdag!

Denk je dat deze functie jou op het lijf geschreven is? Bekijk dan de vacature en solliciteer direct!