Onze corona-maatregelen

Wij volgen momenteel het advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en willen op dit moment vooral onze kwetsbare doelgroep beschermen. Bekijk hieronder ons volledige corona beleid.

Veelgestelde vragen over ons corona-beleid

Gaan de Opkikkerdagen door?
Vinden de afgelaste Opkikkerdagen op een ander moment plaats?
Zijn de Ambassadeursdagen dit jaar doorgegaan?
Ik wil een gezin aanmelden voor een Opkikkerdag, kan dat?
Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?
Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dit doen?
Ik wil graag in actie komen voor Stichting Opkikker, hoe kan ik dit doen?
Zijn er nog medewerkers en/of vrijwilligers aanwezig op jullie kantoor?
Hoe kan ik jullie bereiken?
Kan ik nog wel spullen, zoals informatiefolders of een spreekbeurt pakket, opgestuurd krijgen?
Ik heb telefoons ingezameld, waar kan ik deze naartoe sturen?
Kan ik een (nieuwe) inzameldoos aanvragen voor het inzamelen van mobieltjes?
Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe moet ik dat nu doen?
Gaan de Opkikkerdagen door?

Na de bekendmaking van de extra maatregelen eind september, hebben wij besloten alle Opkikkerdagen die nog gepland stonden in 2020 te annuleren. We hopen alle gedupeerde gezinnen op een gepaste manier alsnog een lichtpuntje te kunnen bieden.

Vinden de afgelaste Opkikkerdagen op een ander moment plaats?

Wij hebben dit jaar vele gezinnen moeten teleurstellen, omdat hun Opkikkerdag afgelast werd. Wij gaan hard aan de slag om al deze gezinnen alsnog een lichtpuntje te bieden. In welke vorm dit zal zijn, is afhankelijk van de ontwikkelingen rondom het coronavirus en de bijbehorende maatregelen die op dat moment gelden.

Zijn de Ambassadeursdagen dit jaar doorgegaan?

Nadat wij de Ambassadeursdagen in Duinrell tot twee keer toe georganiseerd hadden, moesten we het evenement helaas ook de tweede keer annuleren vanwege de situatie rondom het coronavirus. We zijn toen met tientallen tot wel honderden vrijwilligers en medewerkers meteen aan de slag gegaan om een verrassingspakket samen te stellen en rond te brengen voor de Ambassadeursdagen THUISEDITIE. Honderdduizend handelingen en 140.000 kilometer verder, konden alle – ruim 3000 – ambassadeurs met dit pakket zelf thuis aan de slag om tóch een leuke middag of avond te beleven met het gezin. Wat was het een bijzonder, hartverwarmend weekend.

Ik wil een gezin aanmelden voor een Opkikkerdag, kan dat?

Omdat veel van onze Opkikkerdagen dit jaar zijn afgelast, zijn wij de komende tijd druk bezig om een alternatief voor deze gezinnen te zoeken. Om die reden loopt onze wachtlijst voor de aankomende Opkikkerdagen erg op en is het tot nader order niet mogelijk om een gezin aan te melden voor een Opkikkerdag. Zodra dit weer mogelijk is, zetten wij het aanmeldformulier uiteraard direct weer open!

Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?

Helaas hebben deze onzekere tijden veel impact op het bedrijfsleven en de dagelijkse gang van zaken. Dit betekent dat wij direct merken dat wij minder inkomsten krijgen uit zakelijk en particulier initiatief. Wij hebben jullie daarom harder nodig dan ooit! Wil jij ons steunen? Dat waarderen wij enorm. Dit kan via www.opkikker.nl/doneer.

Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dit doen?

Wat lief dat je aan ons denkt in deze periode! Je kunt via www.opkikker.nl/doneer gemakkelijk een donatie doen. Vanwege ons 25 jarig jubileum ontvang je dit jaar bij een donatie van 25 euro een paar unieke jubelsokken als bedankje!

Ik wil graag in actie komen voor Stichting Opkikker, hoe kan ik dit doen?

We begrijpen dat het in deze periode lastiger is om een actie te bedenken en uit te voeren. Echter, niet voor alle acties is sociaal contact nodig! Wij denken graag met jou mee. Neem contact op met onze actiecoördinator Lotte (lotte@opkikker.nl) en zij helpt jou verder.

Zijn er nog medewerkers en/of vrijwilligers aanwezig op jullie kantoor?

Wij proberen zo veel mogelijk vanuit huis te werken, maar zorgen dat er dagelijks een aantal van onze medewerkers en/of vrijwilligers op kantoor aanwezig zijn van 10:00 tot 16:00 uur.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 16:00 uur (036-5386660). Daarnaast zullen alle vragen die per e-mail gestuurd worden, zo spoedig mogelijk (op werkdagen binnen 48 uur) worden beantwoord. Stuur hiervoor een e-mail naar info@opkikker.nl.

Kan ik nog wel spullen, zoals informatiefolders of een spreekbeurt pakket, opgestuurd krijgen?

Ja, zeker! Vanaf ons kantoor in Almere kunnen wij dagelijks spullen opsturen. Stuur hiervoor een e-mail naar info@opkikker.nl

Ik heb telefoons ingezameld, waar kan ik deze naartoe sturen?

Ingezamelde telefoons kunnen weer naar ons kantoor worden gestuurd zoals je van ons gewend bent.

Kan ik een (nieuwe) inzameldoos aanvragen voor het inzamelen van mobieltjes?

Ja, dat kan zeker! Een nieuwe inzameldoos kun je aanvragen via het formulier op onze website. Houd er alleen rekening mee dat het door de huidige omstandigheden iets langer kan duren voor je deze in huis hebt. Vanwege de minimale bezetting op kantoor, worden de dozen namelijk niet dagelijks verstuurd.

Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe moet ik dat nu doen?

Neem hiervoor telefonisch contact met ons op door te bellen naar 036-5386665.

Menu