Onze corona-maatregelen

Wij volgen momenteel het advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en willen op dit moment vooral onze kwetsbare doelgroep beschermen. Bekijk hieronder ons volledige corona beleid.

Veelgestelde vragen over ons corona-beleid

Welke Opkikkerdagen van Stichting Opkikker zijn momenteel afgelast?
Vinden de afgelaste Opkikkerdagen op een ander moment plaats?
Is er al iets bekend over de Ambassadeursdagen?
Ik wil een gezin aanmelden voor een Opkikkerdag, kan dat?
Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?
Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dit doen?
Ik wil graag in actie komen voor Stichting Opkikker, hoe kan ik dit doen?
Zijn er nog medewerkers en/of vrijwilligers aanwezig op jullie kantoor?
Hoe kan ik jullie bereiken?
Kan ik nog wel spullen, zoals informatiefolders of een spreekbeurt pakket, opgestuurd krijgen?
Ik heb telefoons ingezameld, waar kan ik deze naartoe sturen?
Kan ik een (nieuwe) inzameldoos aanvragen voor het inzamelen van mobieltjes?
Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe moet ik dat nu doen?
Welke Opkikkerdagen van Stichting Opkikker zijn momenteel afgelast?

Alle Opkikkerdagen die gepland stonden vanaf maart tot de zomer, zijn afgelast of uitgesteld. Wij houden het nieuws nauwlettend in de gaten en maken steeds de afweging of het verantwoord is om dingen door te laten gaan. Daarnaast kijken we ook vooral naar wat er wel mogelijk is. Zo hebben we in april al onze ambassadeurs verrast met een kikker op het raam, hebben er in mei gezinnen genoten van Opkikkermomenten en vinden er vanaf juni aangepaste Opkikkerdagen plaats. Allemaal Coronaproof en volgens de geldende richtlijnen van het RIVM.

Vinden de afgelaste Opkikkerdagen op een ander moment plaats?

We bekijken voor iedere afgelaste Opkikkerdag de mogelijkheden om deze nog dit jaar in te halen. Helaas zal dat niet in alle gevallen lukken. De Samen Sterk dag in Walibi, die aanvankelijk op 17 april zou plaatsvinden zal dit jaar bijvoorbeeld niet meer plaatsvinden. Het is bovendien heel goed mogelijk dat voor alle evenementen ook de rest van dit jaar richtlijnen zullen gelden. Dat betekent dat opkikkerdagen die kunnen plaatvinden in aangepaste vorm zullen worden aangeboden.

Is er al iets bekend over de Ambassadeursdagen?

De Ambassadeursdagen op 16 en 17 mei zijn niet doorgegaan. Zoals beloofd doen wij er alles aan om de Ambassadeursdagen later in het jaar alsnog te laten plaatsvinden. Hierbij kijken we ook naar alternatieve mogelijkheden die binnen de richtlijnen van de overheid passen.

Ik wil een gezin aanmelden voor een Opkikkerdag, kan dat?

Door de omstandigheden is het tot nader order, maar in ieder geval tot en met 1 juli, helaas niet mogelijk om een gezin aan te melden voor een Opkikkerdag.

Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?

Helaas hebben deze onzekere tijden veel impact op het bedrijfsleven en de dagelijkse gang van zaken. Dit betekent dat wij direct merken dat wij minder inkomsten krijgen uit zakelijk en particulier initiatief. Wij hebben jullie daarom harder nodig dan ooit! Wil jij ons steunen? Dat waarderen wij enorm. Dit kan via www.opkikker.nl/doneer.

Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dit doen?

Wat lief dat je aan ons denkt in deze periode! Je kunt via www.opkikker.nl/doneer gemakkelijk een donatie doen. Vanwege ons 25 jarig jubileum ontvang je dit jaar bij een donatie van 25 euro een paar unieke jubelsokken als bedankje!

Ik wil graag in actie komen voor Stichting Opkikker, hoe kan ik dit doen?

We begrijpen dat het in deze periode lastiger is om een actie te bedenken en uit te voeren. Echter, niet voor alle acties is sociaal contact nodig! Wij denken graag met jou mee. Neem contact op met onze actiecoördinator Lotte (lotte@opkikker.nl) en zij helpt jou verder.

Zijn er nog medewerkers en/of vrijwilligers aanwezig op jullie kantoor?

Sinds maandag 16 maart werken onze medewerkers zoveel mogelijk vanuit huis. We zorgen er wel samen voor dat er dagelijks mensen op ons kantoor zijn.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 16:00 uur (036-5386660). Daarnaast zullen alle vragen die per e-mail gestuurd worden, zo spoedig mogelijk (op werkdagen binnen 48 uur) worden beantwoord. Stuur hiervoor een e-mail naar info@opkikker.nl.

Kan ik nog wel spullen, zoals informatiefolders of een spreekbeurt pakket, opgestuurd krijgen?

Wij zorgen dat er iedere dag iemand aanwezig is van 10:00 tot 16:00 uur. Deze spullen kunnen daarom nog steeds opgestuurd worden. Stuur hiervoor een e-mail naar info@opkikker.nl.

Ik heb telefoons ingezameld, waar kan ik deze naartoe sturen?

Ingezamelde telefoons kunnen weer naar ons kantoor worden gestuurd zoals je van ons gewend bent.

Kan ik een (nieuwe) inzameldoos aanvragen voor het inzamelen van mobieltjes?

Vanwege het coronavirus duurt het soms langer dan je van ons gewend bent voor je de nieuwe inzameldoos in huis hebt. Maar het goede nieuws is: wij versturen de inzameldozen en verwerken de ingezamelde mobieltjes wel weer! Een nieuwe inzameldoos kun je aanvragen via het formulier op onze website.

Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe moet ik dat nu doen?

Vanwege onze minimale bezetting op kantoor, is het momenteel niet mogelijk om wijzigingen omtrent jouw donateurschap  telefonisch door te geven. Wij willen jou daarom vragen hiervoor een e-mail te sturen naar info@opkikker.nl. Jouw aanvraag wordt zo spoedig mogelijk verwerkt. Je krijgt hierover een bevestiging.

Menu