Onze corona-maatregelen

Wij volgen momenteel het advies van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en willen op dit moment vooral onze kwetsbare doelgroep beschermen. Daarom hebben wij besloten om alle Opkikkerdagen die in de periode maart t/m augustus gepland stonden, niet door te laten gaan. Bekijk hieronder ons volledige corona beleid.

Veelgestelde vragen over ons corona-beleid

Welke Opkikkerdagen van Stichting Opkikker zijn momenteel afgelast?
Vinden de afgelaste Opkikkerdagen op een ander moment plaats?
Is er al iets bekend over de Ambassadeursdagen?
Ik wil een gezin aanmelden voor een Opkikkerdag, kan dat?
Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?
Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dit doen?
Ik wil graag in actie komen voor Stichting Opkikker, hoe kan ik dit doen?
Zijn er nog medewerkers en/of vrijwilligers aanwezig op jullie kantoor?
Hoe kan ik jullie bereiken?
Kan ik nog wel spullen, zoals informatiefolders of een spreekbeurt pakket, opgestuurd krijgen?
Ik heb telefoons ingezameld, waar kan ik deze naartoe sturen?
Kan ik een (nieuwe) inzameldoos aanvragen voor het inzamelen van mobieltjes?
Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe moet ik dat nu doen?
Welke Opkikkerdagen van Stichting Opkikker zijn momenteel afgelast?

Alle Opkikkerdagen die in de periode maart t/m augustus gepland stonden, zijn afgelast of uitgesteld. De komende tijd houden wij het nieuws nauwlettend in de gaten en zullen wij per evenement de afweging maken of het verantwoord is om hem door te laten gaan.

Vinden de afgelaste Opkikkerdagen op een ander moment plaats?

De Opkikkerdagen die gepland stonden in maart en april, hebben wij verplaatst naar een later moment dit jaar. De Samen Sterk dag in Walibi, die aanvankelijk op 17 april zou plaatsvinden, wordt afgelast en zal dit jaar niet meer plaatsvinden. Voor de Opkikkerdagen van mei t/m augustus wordt gekeken naar de mogelijkheden om deze te verplaatsen. Helaas zal dit niet voor alle evenementen mogelijk zijn. 

Is er al iets bekend over de Ambassadeursdagen?

Vanwege de nieuwe maatregelen van het RIVM zijn de Ambassadeursdagen van 2020 geannuleerd. Dit evenement stond gepland op zaterdag 16 en zondag 17 mei. Wij beloven dat wij er alles aan zullen doen om de Ambassadeursdagen later in het jaar alsnog te laten plaatsvinden. Zodra hier meer over bekend is, worden alle betrokkenen hierover geïnformeerd.

Ik wil een gezin aanmelden voor een Opkikkerdag, kan dat?

Door de omstandigheden is het tot nader order helaas niet mogelijk om een gezin aan te melden voor een Opkikkerdag. 

Hebben jullie het financieel zwaar(der) nu veel op slot zit?

Helaas hebben deze onzekere tijden veel impact op het bedrijfsleven en de dagelijkse gang van zaken. Dit betekent dat wij direct merken dat wij minder inkomsten ontvangen uit zakelijk en particulier initiatief. Wij hebben jullie daarom harder nodig dan ooit. Zodat we – zodra het weer kan – met volle kracht Opkikkerdagen kunnen gaan organiseren. Wil jij ons steunen? Dat waarderen wij enorm. Dit kan via www.opkikker.nl/doneer.

Ik wil graag een donatie doen, hoe kan ik dit doen?

Wat lief dat je aan ons denkt in deze periode! Je kunt via www.opkikker.nl/doneer gemakkelijk een donatie doen. Bedankt!

Ik wil graag in actie komen voor Stichting Opkikker, hoe kan ik dit doen?

We begrijpen dat het in deze periode lastiger is om een actie te bedenken en uit te voeren. Echter, niet voor alle acties is sociaal contact nodig! Wij denken graag met jou mee. Neem contact op met onze actiecoördinator Lotte (lotte@opkikker.nl) en zij helpt jou verder.

Zijn er nog medewerkers en/of vrijwilligers aanwezig op jullie kantoor?

Het ontbreken van evenementen heeft ook gevolgen voor onze medewerkers. Sinds maandag 16 maart werken een aantal medewerkers minder uren en werken zoveel mogelijk medewerkers en vrijwilligers vanuit huis. Wij zorgen dat er iedere dag iemand aanwezig is van 10:00 tot 16:00 uur. 

Hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn van maandag t/m vrijdag telefonisch bereikbaar van 10:00 tot 16:00 uur (036-5386660). Daarnaast zullen alle vragen die per e-mail gestuurd worden, zo spoedig mogelijk (op werkdagen binnen 24 uur) worden beantwoord. Stuur hiervoor een e-mail naar info@opkikker.nl.

Kan ik nog wel spullen, zoals informatiefolders of een spreekbeurt pakket, opgestuurd krijgen?

Wij zorgen dat er iedere dag iemand aanwezig is van 10:00 tot 16:00 uur. Deze spullen kunnen daarom nog steeds opgestuurd worden. Stuur hiervoor een e-mail naar info@opkikker.nl.

Ik heb telefoons ingezameld, waar kan ik deze naartoe sturen?

Helaas is het momenteel niet mogelijk om ingezamelde telefoons naar ons kantoor te sturen, af te laten halen of langs te brengen. De reden hiervoor is dat wij momenteel geen bezetting hebben op kantoor om de telefoons te tellen en te verwerken. Wij willen jou daarom vragen om de telefoons tijdelijk te bewaren en toe te sturen zodra wij weer op volle kracht zijn!

Kan ik een (nieuwe) inzameldoos aanvragen voor het inzamelen van mobieltjes?

Helaas zijn wij door de minimale bezetting op dit moment niet in de gelegenheid om (nieuwe) inzameldozen toe te sturen. Heb jij er wel een nodig? Vraag deze dan aan via www.mobieltjesactie.nl. Wij sturen de mobieltjesdoos/-dozen op zodra wij weer bezetting hebben op ons kantoor!

Ik wil mijn donateurschap graag wijzigen, hoe moet ik dat nu doen?

Vanwege onze minimale bezetting op kantoor, is het momenteel niet mogelijk om wijzigingen omtrent jouw donateurschap  telefonisch door te geven. Wij willen jou daarom vragen hiervoor een e-mail te sturen naar info@opkikker.nl. Jouw aanvraag wordt zo spoedig mogelijk verwerkt. Je krijgt hierover een bevestiging.

Menu