Tien jaar acties bij de Melterij!

Actueel

Al sinds 2009 organiseert café, ’De Melterij’ acties voor Stichting Opkikker. We spraken Ingeborg de eigenaresse van de Melterij. ‘’Als bedrijf wilden we een goed doel steunen, het liefst een doel dat niet zo commercieel is. Toevallig kwamen we toen op Stichting Opkikker tegen en sindsdien zetten wij ons in voor de stichting.’’ Ingeborg vertelt over de acties die zij organiseert voor Stichting Opkikker.

Waarom wij ons inzetten voor Stichting Opkikker? Wij vinden de stichting heel sympathiek. Vanaf het eerste contactmoment kregen we een heel warm en dankbaar gevoel. Wat we ook heel mooi vinden, is dat het niet alleen voor het zieke kind is, maar voor het hele gezin. Onze gouden tip om zoveel geld op te halen is door veel te vertellen over het werk van Opkikker en veel  enthousiasme te hebben. Ook betrekken we de klanten veel bij de opzet van de acties waardoor een grote betrokkenheid ontstaat.

Samen met mijn ouders en met behulp van onze klanten organiseren we veel acties. De grootste actie die we hebben is de veiling. In de Melterij veilen we heel veel producten, die gesponsord worden door bedrijven.  Maar wij doen het hele jaar door nog veel meer acties. Zo hebben wij ook meegedaan aan de koffie morning en kofferbakmarkten. Zelf hebben we heel veel eigen verzonnen acties. We hebben bijvoorbeeld een ladies only night en een mannenavond. Bij de ladies only wordt er kleding gekocht en verkocht en bij de mannenavond staat er een flipperkast en een voetbalbak. Drie van onze bezoekers kunnen erg lekker koken, dus  ook dat werd de basis van een actie. Het café wordt dan omgetoverd tot een mini restaurantje. Er is dan een drie gangen menu waar mensen geld voor kunnen geven.

De meeste ideeën voor een nieuwe actie ontstaan aan de bar samen met mijn klanten. Zo kwam er iemand jaren geleden met een verhaal over een kleding ruilavond bij haar thuis met vriendinnen, “leuk!” dacht ik maar met een grote groep vrouwen zag ik het niet zitten om de kleding te gaan ruilen met elkaar. Toen is het idee van de Ladies Only ontstaan. Alle dames nemen een aantal tassen vol  kledingstukken mee die we weer voor kleine prijsjes verkopen. En alles wat niet verkocht wordt schenken we aan de Kledingbank, zo steunen we twee goede doelen op één avond.

De meeste ideeën voor een nieuwe actie ontstaan aan de bar samen met mijn klanten. Zo kwam er iemand jaren geleden met een verhaal over een kleding ruilavond bij haar thuis met vriendinnen, “leuk!” dacht ik maar met een grote groep vrouwen zag ik het niet zitten om de kleding te gaan ruilen met elkaar. Toen is het idee van de Ladies Only ontstaan. Alle dames nemen een aantal tassen vol  kledingstukken mee die we weer voor kleine prijsjes verkopen. En alles wat niet verkocht wordt schenken we aan de Kledingbank, zo steunen we twee goede doelen op één avond.

Sommige vaste klanten van de Melterij willen zelf ook een steentje bijdragen. Anita zwemt bijvoorbeeld baantjes voor geld. Dit heeft ze al een paar keer gedaan om geld op te halen. Dit jaar hebben al onze acties in totaal 7500 euro opgehaald! Dit jaar is het  10e jaar dat we acties voor Stichting Opkikker hebben gehouden. Mijn motivatie is het enthousiasme van iedereen! De veiling is hard werken, met een aantal mensen zijn we er al weken van te voren mee bezig. Maar als dan de avond van de veiling is en je ziet iedereen weer zo genieten én je haalt ook nog eens een fantastisch bedrag op, dan is dat harde werken het weer dubbel en dwars waard geweest.